•  

TRADITION OCH KVALITET SEN 1957_

”Kullerstensgatorna i staden Bryssel är en turists dröm och en skotillverkares mardröm. Gatorna skulle dock skapa en oväntad plattform för MISTER MINIT när företaget tog sina första trevande steg i staden år 1957.”​ Under den tiden var Donald Hillsdon Ryan marknadschef för ett större internationellt bolag i Bryssel. Hans fru upptäckte den hårda vägen att kullerstenarna gjorde stor skada på den tidens moderiktiga skor med stiletto klackar, och Hilsdon Ryan blev överraskad av att se att en klack reparation av skorna tog upp till tio dagar för en lokal skomakare. ​MISTER MINIT öppnade sin första klackbar i Bryssel den 14:e juli, 1957 – vilket inom något år resulterade i 8 enheter ​Konceptet mottogs väl och nu finns det ca 3.200 butiker globalt.​
MISTER MINIT etablerade sin första butik i Skandinavien redan 1959 – NK, Stockholm.​

Illustration

Legendarisk kundservice

Vi strävar efter legendarisk kundservice i varje möte med en människa. En ambition som genomsyrar hela verksamheten.

Kvalitetsarbete

Vår vision är att vara specialister på efterhands marknaden för skor. Vi ska erbjuda service som ökar skornas värde och livslängd, och vi ska göra det i en ren, trivsam, modern miljö i ett flertal försäljningskanaler​

Hållbarhet

MISTER MINIT,s grundläggande värderingar baseras på återanvändning och längre hållbarhet, dels via skoreparationer, sömnadsarbeten men även via vårt koncept Shoes for life. Varje år samlar vi in 10.000 tals skor som vi skickar till behövande runt om i världen.​

Modern design og enhetlig profil

Ambitionen är att alla våra butiker ska uppfattas på ett enhetligt sätt och uppvisa snygg och modern design. ​Verksamheten genomsyras av en gemensam image, där logotypen och dess färger står i centrum. ​ Varumärket skall förknippas med premiumkvalitet när det gäller design, sortiment, service och hög kvalitet.

Illustration